18 d’abril 2014

Primavera, estiu, etcètera...



Èlia, torna al poble per passar uns dies. 

La seva parella, en Blai, l´ha deixada, ja no estan junts, però encara no es veu en cor de dir-ho al seu pare i a la seva tieta. 

Allà es trobarà amb en Bernat, amic i amor de la seva adolescència ,que està casat amb la que va ser la seva millor amiga de la infància, la Clara, la qual no sap el que ella sempre ha sentit pel seu home i amb la que han perdut el contacte.
Després de xerrar amb ell, també es retrobarà amb tots els records de la seva vida al poble. 

Quan torna per nadal, es retroben tots tres, sembla que el temps entre les que van ser amigues íntimes no ha passat, però realment, Èlia ja no reconeix en la Clara adulta, la nena amb la que va viure i va anar fent-se gran.

Quan vaig començar a llegir, “Primavera, estiu, etcétera”, ho vaig fer amb una mica de recança, perquè sempre em costen les obres d´autors catalans, però la novel·la que ha escrit MARTA ROJALS, senzillament m´ha encantat. Escrita amb una gran maduresa i senzillesa i a la vegada, commovedora, divertida i realista, m´ha fet tornar a la infantesa, recordant juntament amb la seva protagonista Èlia, moments i situacions que jo també he viscut en pròpia pell.

L´encert d´utilitzar el dialecte propi de l´autora a l´hora d´escriure, crea una complicitat tal entre l´escriptora i el lector, que seria impossible imaginar-te als personatges parlant d´una altra manera.

                              Primavera, estiu, etcètera, MARTA ROJALS
                              RBA, La Magrana
                              Valoració: 10



1 comentari:

Roser Ferrando ha dit...

Olga, un que m'he llegit!! Finalment, coincidim. Una meravella de novel.la que et deixa un regust de temps passats i viscuts al poble. Ara m'estic llegint L'altra que té de rerafons la merda de crisis que estem vivint. En fi, desgraciadament és la realitat que tenim.Molt bon Sant Jordi guapa!!!