04 de setembre 2012

Jo confesso


“Jo confesso”, és principalment la història d´Adrià i dels que l´envolten. Fill d´un pare autoritari i exigent, només preocupat perque el seu fill sigui un gran humanista, ple de carreres i estudiós de molts idiomes. La seva mare gairebé absent, només pensa en que el seu fill, sigui un gran violinista, per què sí aquesta també és la història d´un violí que ha anat passant de mans en mans fins acabar a viure a la caixa forta dels Ardèvol. Adrià gràcies a aquest violí coneixerà al seu gran amic Bernat i com no, a l´amor de la seva vida Sara. Un amor que serà interromput i représ després d´uns quants anys.

Com bé diu la contraportada del llibre, “Jo confesso”, és una novel·la de novel·les, ja que JAUME CABRÉ, va intercal·ant les diferents històries que formen aquest llibre, fins formar la seva última obra, després d´aquella meravellosa “Les veus del Pamano”. Molt diferent d´aquesta anterior, “Jo confesso” escrit en primera persona i dedicat a Sara, ens anirà desvellant la vida d´Adrià i ens reserva un final que potser és l´esperat, quan comences la lectura d´aquesta obra.

                                                     "Jo confesso", JAUME CABRÉ
                                                     Proa
                                                     Valoració: 8